Exploit dan Metasploit




Apa itu exploit ?


Dalam pengkomputeran, mengeksploitasi suatu serangan terhadap sistem komputer, terutamanya yang mengambil kesempatan daripada kelemahan tertentu bahawa sistem itu menawarkan kepada penceroboh.

Keropok Ramai penggodam mengambil kebanggaan dalam tab menjaga eksploitasi sedemikian dan hantar mengeksploitasi mereka (dan kelemahan ditemui) pada laman web untuk berkongsi dengan orang lain.

Jika mengeksploitasi mengambil kesempatan daripada kelemahan dalam sistem operasi atau program aplikasi vended, pemilik sistem atau isu permohonan "menetapkan" atau patch sebagai tindak balas. Pengguna sistem atau aplikasi adalah bertanggungjawab untuk mendapatkan patch, yang biasanya boleh dimuat turun dari laman web. Kegagalan untuk memasang patch untuk masalah yang diberikan mendedahkan pengguna kepada pelanggaran keselamatan. Walau bagaimanapun, ia boleh menjadi sukar untuk bersaing dengan semua patch yang diperlukan.






Apa itu metasploit ?

 Metasploit digunakan untuk menggodam ke dalam sistem untuk tujuan ujian. Metasploit menyediakan maklumat yang berguna kepada orang-orang yang melaksanakan ujian penembusan, pembangunan tandatangan IDS, dan mengeksploitasi penyelidikan. Dengan pembebasan 3.0 terbaru Metasploit, projek tersebut telah berpindah kepada asas semua pengaturcaraan Ruby.

1 comments:

  1. boleh bantu saya apa itu filmhill.com macamana paparan blog saya dari situ

    ReplyDelete